Co pozwala pozyskiwać nowych fanów i budować z nimi relacje?
Posługuj się fan-stroną jako osobistym profilem na Facebooku.

 

Komentowanie, lubienie innych stron za pomocą fan-strony, a nie tylko osobistego profilu to najlepszy sposób aby inne społeczności zauważyły naszą fan-stronę.

To świetny sposób na zaprezentowanie Twoich działań, a co za tym idzie przyciągnięcie nowej publiki.

Społeczność na Facebooku

Ciekawy komentarz pod cudzym postem (innej strony, bądź w grupie) to mini darmowa reklama, ponieważ ten komentarz łącznie z nazwą profilu zobaczą zupełnie nowe osoby.

  • Dodawaj nowe komentarze z profilu firmowego wszędzie tam gdzie mogą być potencjalni klienci – podobne tematycznie strony, a nawet strony konkurencji (to nie jest zabronione). Wszędzie gdzie jest cokolwiek związanego z
    Twoją grupą docelową – Zwracaj na siebie uwagę innych.
  • Kiedy komentujesz, jako strona, prezentujesz swoją firmę i markę.
  • Zostawiając komentarze, postaraj się, by zawsze zawierały wartościową treść związaną z daną dyskusją.
  • Nie zarzucaj innych stron promocjami, czy linkami do produktów.

 

Jaka jest najprostsza technika wzbudzania zaangażowania fanów?

 

Przeplataj posty informacyjne pytaniami, po prostu rozmawiaj z fanami.

  • Zastanów się co przyniesie wartość Twoim fanom.

Znajdź temat, który mógłby najbardziej zainteresować Twoją publikę.

  • Stwórz swój oryginalny cykl postów dotyczący twojej branży np. „Proste, szybkie porady”, „Zgadnij co to?”, „Zainspiruj się”.
  • Zadaj proste pytanie angażujące do rozmowy np. „Co polecacie/wolicie…?”, „Jakie fan-strony lubicie często czytać?”, „O czym chcielibyście czytać na mojej stronie Facebook/blogu?”, „Jakie są wasze ulubione cytaty?”
  • Zanim wrzucisz post o promocji zadaj pytanie: – ‘Kto z Was lubi….? – Szykujemy ciekawą promocję, ale jesteśmy ciekawi czy to Was zainteresuje.”

Napisz proszę czy mamy iść w tym kierunku, czy w tym…
Takie rozmowy z fanami  dadzą Ci wartościową  informacje zwrotną, dotyczącą rozwoju twojej branży/marki.

Pytania nie powinny być skomplikowane i zbyt ogólne. Czytelnik musi poczuć, że jego odpowiedź będzie miała wpływ na efekt końcowy – dopiero wtedy zachęci go to do reakcji.

 

 

Jakie działania pomagają budować społeczność na Facebooku?